REKLAMATIONSRET
 
 
ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Altifarver.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. 
 
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. 
 
Kunden kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post eller indlevere den på vores adresse: Lundborgvej 4D, 8800 Viborg. Vi anbefaler i alle tilfælde, at De kontakter os inden på tlf.:86620361 eller mail kontakt@altifarver.dk, da dette forkorter sagsbehandlingstiden væsentligt. 
 
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Altifarver.dk’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. 
 
Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Altifarver.dk
 
 
FORSVARLIG RETURNERING
Alle produkter der returneres til Altifarver.dk skal være forsvarligt indpakket. 
Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at Deres rettigheder bortfalder. 
 
Altifarver.dk anbefaler, at varen returneres via Post Nord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Nords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Altifarver.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted. 
 
REKLAMATIONSRET
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at De enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. 
Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her. Er der yderligere reklamationsret eller garanti vil det fremgå særskilt af fakturaen. 
 
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. 
 
Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. 
 
Der henvises i øvrigt til Købelovens § 78 for fremgangsmåde vedrørende reklamationer. 
 
 
TILBAGESENDTE VARER, SOM IKKE INDEHOLDER FEJL
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til Altifarver.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et håndteringsgebyr. Altifarver.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. 
 
Håndteringsgebyret er DKK 250,00 pr. halve time inkl. moms. Håndteringsgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse fejlsøgning og håndtering af produktet. 
 
Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte skema (reklamationsskema), kan Altifarver.dk ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. 
 
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. 
 
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.